Jumaat, 25 Mac 2016

As time passes, everything's normal

Assalamualaikum semua.

Lama betul tak update. Baru tadi aku belek-belek entri lama, mak aiii macam-macam kisah terjadi. Ada happy ada yang sedih kecewa pun ada well itulah dianya asam garam kehidupan. Betul tak?

Well, actually aku bukak balik blog ni sebab aku nak cari exact tarikh aku present FYP yang betul-betul finalized tu tapi tak jumpa plak. Because, dalam dua tiga hari ni aku rasa macam tarikh anniversary kami dah dekat, tapi aku tak ingat langsung exact date. Kind of weird for me because usually aku remembers everything. Huhu.

Tapi memandangkan aku tak jumpa pun tarikh tu, maka aku pun saja lahh nak update. For the time being, I am jobless and lots of my free time I'm in self-repairing mode at hometown. Kinda busy sometimes but I am always available for those who appreciates me.

Aku ada satu pertanyaan.

"Boleh ke kau terima perempuan yang pelik macam aku ni?"

How I wished I can discuss about this openly with him. Hmm well, abah dan mak nampaknya punyai perancangan untuk memperkenalkan aku dekat bakal "ahli keluarga" baru. Perkara ni telah pun senyap-senyap dibincangkan bersama adik aku, Usop walhal aku sendiri yang tuan punya badan pun baru tahu dua tiga hari lepas. Kind of terkilan jugak lah. Hmm. it's my life kot yang dorang discuss tu.

Let's see berapa lama benda ni boleh bertahan.

For me, myself ada pendirian sendiri. Aku kalau boleh nak ada kerja tetap dulu sebelum ikat apa-apa tanggungjawab berumahtanga ni. Plus, I can't get over Albert lagi for now, but I really hope I can forget our broken relationship and move on to live a healthy life. Doakan aku, please.

For my parents, they have every rights to determine who is the best life partner for their children. Siapalah aku nak menidakkan kemahuan mereka selagi tak bercanggah dgn syarak. Jika mereka berdua dah redha dengan calon itu, maka aku nak atau taknak berkemungkinan besar kena terima takdir ni dengan rela hati la.

"Kakak memang nampak takde life tujuan lepas apa yang dah jadi tu, I want you to be happy and get supports from the rightful one," kata adik aku, si Usop satu hari. Hmm, Al dah banyak bagi impact dalam hidup aku, I couldn't simply remove him from my mind. But I know my self too well, I can do it given some time to cool down and relax.

For you, my love Al.. Nothing I could say or do to make you feel the same way as I had for you. It's up to you because it's your life anyway. Jika kita tak ditakdirkan bersama dekat sini, I still wish you well for you life. I hope you will pray the same for me with an extra du'a that I will embrace this dengan penuh keimanan. You know what I mean here, don't you?

Tiada ulasan: